Obchodní podmínky
ZELLAND s.r.o.
se sídlem Bolzanova 1615/1, 110 00 Praha
IČ: 48948373, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou C 27960
pro prodej zboží (vstupenek a poukazů) prostřednictvím online obchodu umístěného na internetové adrese www.zooparkzelcin.cz
1. Úvodní ustanovení
- Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) společnosti ZELLAND s.r.o. se sídlem Bolzanova 1615/1, 110 00 Praha IČ: 48948373 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou C 27960, (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.zooparkzelcin.cz (dále jen „webová stránka“).
- Tyto obchodní podmínky a reklamační řád vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího při prodeji poukazů a vstupenek na jakékoliv kulturní, společenské, sportovní či jiné akce (dále jen „Akce”) prostřednictvím internetového obchodu provozovaného na webové stránce.
- Kontaktovat prodejce znamená kontaktovat pověřenou osobu telefonicky na její konkrétní telefonní číslo či e‐mail, jsou‐li kupujícímu známy, nebo na obecný telefon či e‐mail, uvedené v sekci Kontakty na webové stránce.
- Tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást kupní smlouvy uzavřené mezi kupujícím a prodejcem a kupující nákupem vstupenek nebo poukazů současně stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil a že bere výslovně na vědomí, že tyto obchodní podmínky jsou součástí smluvního ujednání mezi jím a prodejcem.
2. Předmět smlouvy
- Předmětem smlouvy je závazek prodejce dodat kupujícímu poukazy nebo vstupenky na jím zvolenou Akci, a to v počtu požadovaném kupujícím a závazek kupujícího uhradit cenu za poukazy nebo vstupenky.
- Kupní smlouva je uzavřena zaplacením ceny ze strany kupujícího.
- Prodejce se zavazuje dodat kupujícímu poukazy nebo vstupenky bez zbytečného odkladu po zaplacení ceny, s tím, že v případě nákupu přes internet budou poukazy nebo vstupenky dodány v elektronické podobě na e‐mail zadaný kupujícím. Kupující nemá nárok na dodání poukazů nebo vstupenek dříve, než bude uhrazena cena v plné výši na bankovní účet prodávajícího.
- Doručením poukazů nebo vstupenek kupujícímu ze strany prodejce jsou veškeré závazky prodejce vyplývající z kupní smlouvy splněny.
- Poukazy nebo vstupenky nejsou zasílány poštou, a to ani na dobírku.
3. Práva a povinnosti smluvních stran ve vztahu k Akci, na níž jsou poukazy nebo vstupenky zakoupeny
- Prodávající je pořadatelem jednotlivých Akcí, na které jsou vstupenky nebo poukazy prodávány. Nákupem poukazu nebo vstupenky na Akci vzniká právní vztah mezi kupujícím a prodávajícím jako pořadatelem této Akce. Prodávající nese odpovědnost za plnění povinností pořadatele akce, které vyplývají ze smluvního vztahu mezi kupujícím a prodávajícím jako pořadatelem Akce.
- Kupující se nákupem poukazu nebo vstupenky zavazuje dodržovat pravidla stanovená prodávajícím jako pořadatelem Akce. Dále se kupující nákupem poukazu nebo vstupenky zavazuje podrobit se provoznímu a návštěvnímu řádu místa konání Akce.
- Prodávajícímu jako pořadateli každé Akce je vyhrazeno právo na změnu jejího programu, termínu a místa konání. Nákupem poukazu nebo vstupenky bere zákazník toto právo prodávajícího jako pořadatele na vědomí.
- Za platnost a pravost poukazů nebo vstupenek zakoupených mimo webovou stránku prodávající neodpovídá.
4. Postup při nákupu vstupenek a platební podmínky
- Cena za každý poukaz je uvedena u každého popisu poukazu jednotlivě. Cena za každou vstupenku je uvedena u každé Akce jednotlivě. U každé Akce jsou uvedeny též případné vedlejší poplatky spojené s nákupem vstupenky.
- V případě nákupu vstupenky nebo poukazu prostřednictvím webové stránky je platba za vstupenku či poukaz možná pouze platební kartou, která umožňuje provádět nákupy platební kartou přes internet, nebo bezhotovostním převodem na bankovní účet prodávajícího. V ojedinělých případech a po předchozí domluvě je možné zakoupit vstupenku nebo poukaz hotově na pokladně Zooparku Zelčín.
- Prodávající nenese odpovědnost za případné náklady kupujícího spojené s nákupem vstupenky či poukazu vyplývající ze smluvního vztahu kupujícího a banky, která kupujícímu vydala platební kartu, případně která vede pro kupujícího bankovní účet, jejichž prostřednictvím provedl kupující úhradu vstupného.
- Vstupenky ani poukazy se na dobírku nezasílají.
5. Odstoupení od smlouvy
- V souladu s ustanovením § 1837 písm. j) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů nemá kupující právo od smlouvy uzavřené mezi kupujícím a prodávajícím odstoupit podle ustanovení § 1829 občanského zákoníku (odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodů), a to vzhledem k tomu, že se jedná o smlouvu o využití volného času a plnění je podnikatelem, tedy v tomto případě pořadatelem Akce, poskytováno v určeném termínu.
6. Reklamační řád
- Veškeré reklamace poukazů a vstupenek zakoupených prostřednictvím webových stránek se řídí těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem uvedeným v tomto článku 6.
- Kupující má nárok na vrácení ceny za poukaz nebo za vstupenku pouze v níže uvedených případech a za níže uvedených podmínek.
- Kupující nemá nárok na výměnu poukazu nebo vstupenky. V případě poškození, zničení, ztráty, odcizení či jiného znehodnocení poukazu nebo vstupenky nebude poukaz nebo vstupenka nahrazován/a novou a kupujícímu nebude poskytnuta náhrada.
- Prodávající nenese žádnou odpovědnost za to, že nebude kupujícímu doručen poukaz nebo vstupenka z důvodů spočívajících na straně kupujícího, zejména pak z důvodů, že nebude možné poukaz nebo vstupenku kupujícímu doručit na kupujícím zadaný e‐mail (např. přeplněná schránka, spam filtr atp.).
- V případě, že kupující neobdržel poukaz nebo vstupenku nejpozději do 24 hodin po plném uhrazení vstupného, tj. připsání plné prodejní ceny vstupenky na účet prodávajícího, je povinen neprodleně, nejpozději však do 48 hodin ode dne uplynutí výše uvedené lhůty k doručení poukazu nebo vstupenky, kontaktovat prodejce a oznámit mu, že neobdržel uhrazený poukaz nebo vstupenku. Pro tyto účely je kupující povinen sdělit prodejci jméno a e‐mail, které uvedl jako kontaktní, resp. identifikační údaje při nákupu poukazu nebo vstupenky. V případě, že prodejce zjistí, že poukaz nebo vstupenka skutečně nebyla kupujícímu doručena, bude dále postupováno způsobem uvedeným níže v tomto odst. 5.
- Prodejce se zavazuje nejpozději do 24 hodin, nejdéle však 1 hodinu před konáním Akce, zaslat kupujícímu znovu poukaz nebo vstupenku na kupujícím zadaný e‐mail,
- V případě, že již došlo ke konání Akce, zavazuje se prodejce vrátit kupujícímu uhrazené vstupné, a to nejpozději do 14 dnů ode dne uplatnění reklamace kupujícím.
- V případě, že ze strany prodávajícího jako pořadatele dojde k úplnému zrušení Akce, bude kupující, který prodávajícímu poskytl svůj kontakt (e‐mail, telefon, poštovní adresa, fax apod.), prostřednictvím tohoto kontaktu vyrozuměn o tom, že Akce je zrušena. Prodávající neodpovídá kupujícímu za to, že jej nebude možno prostřednictvím tohoto kontaktu včas zastihnout anebo pokud kupující obdrží včas odeslané vyrozumění o zrušení Akce se zpožděním.
- Dojde‐li ze strany prodávajícího jako pořadatele k úplnému zrušení Akce, bude prodávající vracet níže popsaným způsobem vstupné v plném rozsahu.
- V případě splnění podmínek pro vrácení vstupného dle odstavce 7 tohoto reklamačního řádu bude vstupné kupujícímu vráceno prostřednictvím platební karty, kterou byla provedena úhrada vstupného, a v případě platby bankovním převodem na bankovní účet, z něhož bylo vstupné zasláno. K vrácení plné ceny vstupného uhrazeného kupujícím dojde nejpodzději do 14 dnů ode dne, kdy došlo ke zrušení Akce.
- S Vašimi reklamacemi se obracejte na email info@zooparkzelcin.cz nebo na telefon +420 777334062.
7. Ochrana osobních údajů
- Prodávající zpracovává osobní údaje kupujícího z důvodu plnění smluvního vztahu mezi jím a kupujícím ve smyslu čl. 6 odst. 1 písm. b) obecného nařízení Evropského parlamentu a Rady EU 2017/679 o ochraně osobních údajů, a to v rozsahu, v němž mu je kupující poskytl; v největším možném rozsahu to jsou: jméno, příjmení, e‐mailová adresa, telefonní číslo a číslo bankovního účtu nebo platební karty. Minimální rozsah osobních údajů, který si prodávající vyhrazuje coby podmínku uzavření smlouvy a v němž kupující je povinen své osobní údaje poskytnout, je tvořen těmito osobními údaji: jméno a příjmení, e‐mailová adresa. Číslo bankovního účtu nebo číslo platební karty jsou evidovány bez vazby na ostatní osobní údaje v účetnictví na bankovních výpisech prodávajícího a tyto osobní údaje dále nejsou nijakým způsobem zpracovávány.
- Konkrétně se jedná o tyto dílčí účely zpracování osobních údajů:
- doručení vstupenky nebo poukazu kupujícímu a zasílání informací o změnách u Akcí či vstupenek/poukazů;
- identifikace kupujícího v případě vyřizování reklamací podle reklamačního řádu obsaženého v článku 6.
- Kupující zadává své osobní údaje prostřednictvím webových stránek a softwaru BZUCO eshop. V případě chybně zadaných údajů (např. překlep ve jméně či telefonním čísle) má kupující ve vlastním zájmu povinnost kontaktovat prodávajícího. Prodávající osobní údaje uchovává po dobu nezbytně nutnou, nejdéle však po dobu 12 měsíců, a následně osobní údaje maže. V případě, že si kupující přeje informace smazat dříve, může kontaktovat prodávajícího a zažádat o smazání svých osobních údajů.
- Prodávající uchovává po neomezenou dobu e‐mailové adresy všech kupujících a využívá je za účelem zasílání obchodních sdělení týkajících se Akcí. Pokud si kupující zasílání obchodních sdělení nepřeje, zruší jejich zasílání jednoduše odpovědí e‐mailem, v němž napíše, že nechce nadále žádná obchodní sdělení dostávat; v takovém případě je jeho e‐mailová adresa dodatečně z mailing listu odstraněna. Kupující také může za účelem vyjádření nesouhlasu se zasíláním obchodních sdělení přímo kontaktovat prodávajícího.
- Prodávající si vede statistiky o počtu vstupenek a poukazů prodaných na jednotlivé Akce v jednotlivých letech. Podkladem pro tyto statistiky slouží osobní údaje kupujících, které jsou však prostřednictvím softwaru BZUCO eshop plně anonymizovány a není možné z nich zpětně kupující identifikovat.
- Na Akcích jsou prodávajícím jako pořadatelem pořizovány snímky a krátké audio‐vizuální záznamy za účelem propagace Akcí na internetu. Prodávající se snaží v rámci fotografování a filmování v maximální možné míře zachovávat soukromí návštěvníků. Jestliže kupující zjistí, že se nachází na některém záběru a je na něm zřetelně rozpoznatelný, může kontaktovat prodávajícího a požadovat, aby dodatečně učinil technická opatření, s jejichž pomoci bude dotčený kupující jako návštěvník anonymizován, a to zejména umělým rozmazáním své podoby.
- Kupující je oprávněn obracet se kdykoli s žádostmi nebo stížnosti týkajícími se zpracování jeho osobních údajů na prodávajícího, popř. na Úřad pro ochranu osobních údajů.
8. Závěrečná ustanovení
- Pokud by se ukázalo některé z ustanovení těchto obchodních podmínek a reklamačního řádu neplatné či neúčinné, není tím dotčena platnost a účinnost dalších ustanovení těchto obchodních podmínek a reklamačního řádu, která jsou oddělitelná od neplatného či neúčinného ustanovení.
- Prodávající je oprávněn kdykoliv změnit tyto obchodní podmínky.
- Veškerá ustanovení těchto obchodních podmínek a reklamačního řádu a smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím se řídí českým právním řádem.
V Zelčíně, dne 1.12.2020, vydal ZELLAND s.r.o.